Міжнародний досвід

Що таке шкільне підприємництво? Німецький досвід

 

 

Богдан Андрощук, доктор філософії, координатор програми співробітництва задля розвитку в Україні/Молдові при Дитячому Фонді Німеччина (ChildFund Deutschland e.V.)

 

 

Шкільне або учнівське підприємництво – один із найбільш успішніших методів розвитку молодіжного підприємництва, соціальної відповідальності та підготовки до свідомого життя у школі. Воно сприяє і розвитку самої школи як відкритої назовні інституції. Така проектна бізнес-модель «дорослих» форм підприємництва, яка створюється самими учнями та за їхньої ініціативи і працює за усіма правилами бізнесу в рамках школи, успішно підтримується у Німеччині з боку держави, суспільства та бізнесу. В Україні така модель донині маловідома. У даній статті коротко викладено суть шкільного підприємництва та його особливості у Німеччині, з метою поширення такої ідеї в Україні та знаходження однодумців щодо її впровадження та розвитку.

Детальніше...

Ashoka

Компанія «Ashoka» вважається «хрещеним батьком» соціального підприємництва. Саме завдяки діяльності цієї компанії і зокрема її засновника Біллі Дрейтона,  соціальне підприємництво як практика бізнесу і як предмет вивчення почало своє широке розповсюдження.

«Ashoka» вважає, що будь-яка людина може навчитися і застосувати співчуття, критичні навички, емпатію, роботу в команді, лідерство та робити зміни, щоб бути успішним у сучасному світі. Саме тому  необхідно створити можливості, в яких кожен, хто має необхідні навички та ідеї міг вирішувати складні соціальні проблеми. Робиться акцент на тому, що в основі соціального підприємництва лежить принцип «ідея, плюс енергія того, хто здатний її втілити». Саме тому асоціація підтримує не так ідею соціального проекту, скільки здатних втілити її людей. На даний момент фонд  здійснює свою діяльність в більш ніж 70 країнах і підтримує роботу майже 3000 соціальних підприємців.

Детальніше...

Школа фермерів (Росія, 2009 рік)

Місія – соціальна адаптація та інтеграція випускників дитячих будинків

Компанія – Школа фермерів

Соціальна проблема:

• Відчуженість випускників дитячих будинків від суспільства

• Відсутність навику соціальної адаптації та профорієнтації

• Відсутність житла у випускників

• Проблема психологічної незахищеності сиріт

• Вимирання сіл і небажання молоді жити в сільській місцевості

Суть соціального бізнесу:

• Навчання учасників проекту основам фермерства

• Будівництво будинків спільними зусиллями, для проживання молодих фермерів і викладачів

• Налагодження виробничого процесу

• Залучення митців з усього світу для участі в семінарах з виробництва паперу

Досягнення:

• Проект підтриманий фондом «Наше майбутнє» в рамках регіонального конкурсу

• Організовано фермерське господарство та побудоване молодіжне село

El Nafeza (Єгипет, 2007 рік)

Місія – створення мережі підприємств з переробки паперу з метою працевлаштування некваліфікованих робітників, насамперед жінок

Компанія – El Nafeza

Соціальна проблема:

• Безробіття жінок і сільського населення (близько 40%)

Суть соціального бізнесу:

• Створення центру El Nafeza, де щорічно проходило навчання 10-15 тренерів, кожен з яких надалі ставав тренером для групи до 10 осіб

• Центри співпрацюють і з громадськими організаціями, з художніми музеями та галереями для розширення масштабів реалізації проекту

• Співпраця з підприємствами, які виробляють папір

• Залучення митців з усього світу для участі в семінарах з виробництва паперу

Досягнення:

• Вихід на ринок Йорданії

• Ведуться переговори з Німеччиною

Dialog in the Dark (Німеччина, 1988 рік)

Місія – соціальна адаптація людей з інвалідністю та подолання відчуження в свідомості суспільства

Компанія – Dialog in the Dark

Соціальні проблеми:

• Соціальна адаптація незрячих

• Подолання відчуження в різних країнах світу

Суть соціального бізнесу

Розроблені семінари, присвячені бізнес-лідерству

Формат – командна робота в абсолютній темряві

Викладачі – незрячі люди

Досягнення:

• Соціалізація, профорієнтація та інтеграція людей з інвалідністю

• Забезпечення 6000 робочих місць

• 6 млн. відвідувачів із 30 країн світу, які поліпшили свої бізнес-навички

Додати новину

Довідник

YouTube-канал

http://www.youtube.com/user/SocialEnterpriseOrg

Нас підтримали